algemene voorwaarden hondenpension


 

§ 1 Toepassingsgebied

Deze voorwaarden zijn van toepassing op overeenkomsten tot tijdelijke opvang van honden als ook op alle andere diensten en leveringen die door pension ROSNA aan de klant worden verricht in het kader van tijdelijke hondenopvang.

 

§ 2 Definities

(1) Hondenpension houdt in dat de hond meerdere dagen verblijft, waarbij de hond overnacht onder de hoede van het ROSNA hondenpension.

(2) Hondenopvang houdt in dat de hond tijdens openingstijden dezelfde dag wordt gebracht en opgehaald en niet 's nachts onder de hoede van het ROSNA pension blijft.

 

§ 3 Overleg/boeking

(1) De eigenaar van de hond wordt uitvoerig geïnformeerd over de huisvesting en het verblijf in de kennel door overleg met het pension ROSNA Details, tijden, voorwaarden en kosten, eventueel met bijkomende kosten, staan vermeld in het zorgcontract.

(2) Bezoek aan het pension is alleen mogelijk op afspraak.

(3) Eventuele bijzonderheden, zoals voeding en medische verzorging, dienen uitdrukkelijk door de hondeneigenaar te worden aangegeven voordat de hond wordt geaccepteerd. De hondenbezitter draagt er zorg voor dat alle arbeidsmiddelen zoals medicijnen, verzorgingsspullen, halsband, voer, etc. tijdig ter beschikking worden gesteld bij de overhandiging van de te verzorgen hond. Bij onvoldoende voer wordt een toeslag in rekening gebracht afhankelijk van de hoeveelheid en soort voer. Bij uur- of dagopvang is er geen voorziening voor voeding, indien gewenst dient dit bij het sluiten van de overeenkomst te worden vermeld.

(4) Lichamelijke en psychische bijzonderheden of aandoeningen van de te verzorgen hond, evenals het vermoeden, in het bijzonder agressieve of angstige gedragsproblemen, moeten bij de boeking aan het pension worden doorgegeven. Helaas kan het ROSNA pension geen speciale training aanbieden, zoals aangelijnd zijn. De hondeneigenaar gaat akkoord met eventuele trainingsachterstanden veroorzaakt door het verblijf in het ROSNA pension. De eigenaar bevestigt dat alle informatie over de hond volledig en waarheidsgetrouw is.

 

4 Contractpartner / conclusie

 

(1) Contractpartners zijn het pension ROSNA en de eigenaar / verzorger van de hond ( hierna te noemen de klant). Indien een derde partij voor de klant heeft besteld, zijn hij en de klant hoofdelijk aansprakelijk jegens het pension ROSNA voor alle verplichtingen die voortvloeien uit de hondenopvangovereenkomst, mits ROSNA een overeenkomstige verklaring van de derde partij heeft ontvangen .

(2) De hond kan persoonlijk, telefonisch of per e-mail worden aangemeld.

(3) Het pension ROSNA bevestigt de registratie aan de klant schriftelijk, telefonisch of persoonlijk en deelt de gemaakte kosten voor de door de klant gevraagde diensten bij registratie mee.

(4) Het contract tussen de hondeneigenaar / klant van de hond die in het ROSNA pension is geplaatst, komt pas tot stand wanneer de ROSNA hondenschool de reservering aan de klant bevestigt, de klant op de hoogte stelt van de kosten van de geboekte diensten, en de klant van deze gecommuniceerde kosten binnen een Termijn van één week na bevestiging van de reservering en volledige mededeling van de kosten.

(5) Als de klant niet binnen deze termijn het volledige bedrag betaalt, komt er geen contract tot stand en wordt de reservering geannuleerd. Als de betaling te laat wordt gedaan, betekent dit een nieuw aanbod van de klant. In het geval van niet-tijdige betaling komt er alleen een contract tot stand als de hondenpension ROSNA Honden die nog niet voor opvang in het ROSNA pension zijn geweest, moeten voor een langer verblijf in het ROSNA pension worden aangemeld voor een proefdag, waarop wordt besloten of de hond fysiek en psychisch voor een langer verblijf kunnen.

 

§ 5 Diensten

(1) Het pension ROSNA is verplicht de door de klant gereserveerde kamers ter beschikking te houden, de hond bij de overdracht te verzorgen en de overeengekomen diensten te verlenen.

(2) De klant is verplicht de prijzen van het pension ROSNA te betalen die gelden of zijn overeengekomen voor het ter beschikking stellen van kamers en de verzorging van de hond en de andere diensten die de klant voor de hond gebruikt. Dit geldt ook voor diensten en kosten van het ROSNA pension aan derden geïnitieerd door de klant.

(3) De overeengekomen prijzen zijn inclusief de respectievelijke wettelijke BTW. Als de periode tussen het sluiten van het contract en de uitvoering van het contract meer dan 4 maanden bedraagt en de prijs die gewoonlijk door het pension ROSNA ROSNA voor dergelijke diensten in rekening wordt gebracht, stijgt, kan hij de contractueel overeengekomen prijs dienovereenkomstig verhogen, maar met niet meer dan 5 %.De prijzen kunnen ook door het pension ROSNA worden gewijzigd als de klant vervolgens het aantal te verzorgen honden en/of kamers, de diensten van het pension ROSNA of de duur van de hondenopvang en het pension ROSNA stemt hiermee in.

 

 

§ 6 Vrij bewegen

Tijdens de afgesproken pensioneringsperiode garandeert het ROSNA pension dat de hond die in het ROSNA pension is geplaatst vrij kan lopen op het omheinde PRO-DOG terrein. De hondenbezitter stemt ermee in dat zijn hond daar zonder leiband wordt geleid en aanvaardt aansprakelijkheid voor alle daaraan verbonden risico's. Door sociaal aanvaardbaar te verklaren, stemt de hondenbezitter ermee in dat zijn hond en andere honden vrij kunnen bewegen op het terrein.

 Inschrijving voor dagopvang dient te geschieden één dag voor de overdracht van de hond. Met de bevestiging van pension ROSNA komt er een contract tot stand om de hond op de gewenste dag naar de dagopvang te brengen. De klant dient de gevraagde diensten vooraf te betalen bij het inleveren van de hond. Bij uitblijven van betaling is pension ROSNA gerechtigd de hond te weigeren.

 

§ 7 Vaccinaties, ziektes en overlijden

De hondenbezitter verzekert bij het overhandigen van zijn hond aan het ROSNA hondenpension dat hij een geldige, actuele vaccinatiebescherming heeft die overeenkomt met zijn leeftijd. Deze omvatten vaccinaties tegen hondenziekte, hepatitis, leptospirose, parvovirus en hondsdolheid die minder dan een jaar en minstens 4 weken oud zijn. Vaccinaties tegen kennelhoest zijn wenselijk. Bij het inleveren van de te verzorgen hond dient de geldige Duitse vaccinatiekaart met de nodige preventieve vaccinaties te worden getoond en in het ROSNA pension te worden gedeponeerd.

Als de hond die aan het pension wordt gegeven niet de vermelde vaccinaties heeft, heeft het hondenpension ROSNA het recht om zich terug te trekken uit het hondenpensioencontract of om de vaccinaties in te halen plus een onkostenvergoeding van 60 € (zie § 13) op kosten van de hondenbezitter. Gevolgschade aan contractueel gegarandeerde vaccinaties is voor rekening van de hondenbezitter. Het pension ROSNA aanvaardt hiervoor geen aansprakelijkheid en sluit enige vergoeding hiervoor uit. Bij het overhandigen van zijn hond aan pension ROSNA zorgt de hondenbezitter er tevens voor dat deze gezond is en vrij is van parasieten en infectieziekten voor andere mensen of dieren en dat deze binnen de de laatste 4 weken, evenals ontwormd tegen lintwormen en rondwormen in de laatste 3 maanden. Dit moet worden aangetoond door een bevestiging van een dierenarts. EEN behandelen. Gevolgschade bij contractueel gegarandeerde profylaxe is voor rekening van de hondenbezitter. Het pension ROSNA aanvaardt hiervoor geen aansprakelijkheid en sluit enige vergoeding hiervoor uit.

Het vermoeden van een ziekte of de kennis van een chronische ziekte of handicap van de te verzorgen hond en eventueel bestaande therapieën moeten door de eigenaar van de hond uitdrukkelijk bij de boeking worden aangekondigd. Het ROSNA pension aanvaardt geen aansprakelijkheid voor zieke honden en hun gevolgen. Indien de hond een besmettelijke ziekte of een parasietenplaag meebrengt, draagt de eigenaar van deze hond de gemaakte kosten, zoals ontsmetting en behandeling van besmette honden en mensen of andere dieren. Ondanks alle profylaxe kan in uitzonderlijke gevallen een infectie met parasieten optreden. In dat geval kan pension ROSNA geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden.

Het ROSNA pension biedt geen garantie voor de gezondheid van de te verzorgen hond. De hondenbezitter stemt ermee in dat alle inspanningen, ongeacht de kosten, gedaan moeten worden door een dierenarts of andere derde partij in geval van ziekte of de verduidelijking daarvan of in geval van een ongeval/letsel van zijn hond. Het pension ROSNA is gerechtigd een dierenarts of een derde naar eigen keuze de behandeling te laten uitvoeren. De hieruit voortvloeiende kosten komen volledig voor rekening van de hondeneigenaar. Indien een hond overlijdt door ziekte of ongeval ed kan, behoudens opzet of grove schuld, geen aanspraak worden gemaakt op schadevergoeding. In andere gevallen is de vergoeding beperkt tot € 1.000.000. Op verzoek zal pension ROSNA een dierenarts naar keuze van de hondeneigenaar opdracht geven om de doodsoorzaak vast te stellen. De hieruit voortvloeiende kosten komen volledig voor rekening van de hondenbezitter.

§ 8 Tochtig teef

De hondenbezitter is verplicht het pension te melden dat zijn teef loops is of zal worden tijdens het verblijf. Het ROSNA pension rekent een extra service van € 5 per dag. Mocht de hondenbezitter een loops teefje aan de kennel of een teef die loops wordt tijdens het verblijf geven en deze weghouden uit het ROSNA hondenpension, dan wordt geen aansprakelijkheid aanvaard voor de gevolgen die dan ontstaan (dekking van de teef tijdens de hondenpensioneringsperiode). De hieruit voortvloeiende kosten komen uitsluitend voor rekening van de hondenbezitter.

§ 9 Aansprakelijkheid

(1) De hondenbezitter verzekert dat de verzorgde hond zijn eigendom is en dat er een rechtsgeldige aansprakelijkheidsverzekering is. Bij de oplevering dient een actuele bevestiging van de verzekering te worden gedeponeerd.

(2) De hond wordt op eigen risico van de hondenbezitter onder de hoede van pension ROSNA opgenomen. De hondenbezitter is aansprakelijk voor persoonlijke, eigendoms- of financiële schade veroorzaakt door de te verzorgen hond.De aansprakelijkheid van het pension ROSNA is beperkt tot € 1.000.000 voor schadeclaims en voor elk individueel schadegeval in overeenstemming met de burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering van het ROSNA pension. Indien er in het individuele geval van schade geen verzekeringsdekking is, is de aansprakelijkheid beperkt tot100.000. Aansprakelijkheid voor schade aan leven, lichaam of gezondheid die is gebaseerd op een opzettelijke of nalatige plichtsverzuim door de eigenaar van het pension ROSNA of zijn plaatsvervangende agenten en/of voor andere schade die is gebaseerd op een opzettelijke of grove nalatigheid dienstplicht door Hondenpension ROSNA of haar plaatsvervangende agenten zijn hiervan uitgeslotenHet pension ROSNA aanvaardt geen aansprakelijkheid voor voorwerpen die door de eigenaar van de hond zijn meegebracht, zoals manden, dekens, dozen, speelgoed, lijnen, enz.


§ 10 Vroegtijdige afhaling

De hondenbezitter is verplicht een contactpersoon te noemen die te allen tijde het pension ROSNA voor informatie kan bereiken. De hondenbezitter of de contactpersoon wordt door pension ROSNA direct op de hoogte gesteld als zijn hond gezondheids- of psychische stoornissen heeft of als de hond er meer aan gewend raakt dan normaal te wennen. Ook als de te verzorgen hond agressief of angstig gedrag vertoont in het ROSNA hondenpension, krijgt u een melding, waardoor veilige begeleiding onmogelijk wordt. In deze gevallen dient de hondenbezitter ervoor te zorgen dat de hond door hem of eventueel de contactpersoon wordt opgehaald.


§ 11 Niet ophalen / opvang

De hondenbezitter verplicht zich de hond die aan de kennel is gegeven direct na het verstrijken van de overeengekomen hondenpensioneringstermijn op te halen. Indien de hond niet wordt opgehaald, wordt deze na 10 dagen overgedragen aan een dierenasiel. De kosten die in dit kader ontstaan, komen voor rekening van de hondenbezitter. Tot die tijd wordt het contract automatisch verlengd met 10 dagen op de afgesproken ophaaldatum. Voor elke extra dag moet het betreffende dagtarief worden betaald. Het pension ROSNA behoudt zich het recht voor de hond elders onder te brengen indien het pension na de afgesproken opvangtijd vol is.


§ 12 Bezorg- en ophaaltijden

De honden die naar het pension komen, kunnen worden gebracht en opgehaald van maandag tot en met zondag tussen 8.00 en 9.00 uur en van 18.00 tot 19.00 uur. De honden die voor de dagopvang komen, kunnen worden gebracht en opgehaald van maandag t/m zondag van 8.00 tot 9.00 uur en van 18.00 tot 19.00 uur. Er bestaat geen recht op andere bezorg- en ophaaltijden.

Indien de hondeneigenaar de ophaaltijd niet kan nakomen, behoudt het pension ROSNA zich het recht voor om de te verzorgen hond in een noodpension onder te brengen. In dat geval is afhalen alleen mogelijk vanaf de volgende dag 8.00 uur. De kosten van het noodpensioen komen volledig voor rekening van de hondeneigenaar.

§ 13 Prijzen

(1) De eigenaar van de hond verbindt zich ertoe de in het opvangcontract vermelde prijs in euro's te betalen.

(2) De hondenpension/

opvangprijs

wordt vooraf contant betaald of via overschrijving op rekening:

Bank: Volksbank Raiffeisenbank

IBAN: DE31 312633597708244010

BIC: GEBODED1LOE

Rekeninghouder: Anderijntje Sol

Bijkomende diensten zoals noodpensioen, verlenging van de verzorgingsperiode, bezoeken aan de dierenarts dienen contant te worden betaald bij afhaling. Indien niet aan de betalingsverplichting wordt voldaan, behoudt pension ROSNA zich het recht voor de hond achter te houden totdat de hondenbezitter de vastgestelde prijs heeft betaald. De daaruit voortvloeiende extra kosten zijn voor rekening van de eigenaar van de hond,


14 Annulering van diensten / vermindering van dienstenReserveringen gemaakt door de contractpartner zijn bindend voor beide contractpartners. Bij annulering of vermindering door de klant is de klant de volgende schadevergoeding per hond en verblijf verschuldigd:

 

VOOR HONDENBORD (= MEERDAGVERZORGING / OVERNACHTING):

a) geen vergoeding indien de schriftelijke annulering of vermindering meer dan 4 weken voor de overeengekomen leveringsdatum door ROSNA is ontvangen

b) vergoeding van 20% van de waarde van de bestelde diensten, indien de schriftelijke annulering of vermindering van ROSNA tussen 2 en 4 weken voor de overeengekomen leveringsdatum

c) Schadevergoeding ten bedrage van 40% van de waarde van de bestelde diensten, indien de schriftelijke annulering of vermindering van ROSNA is ontvangen tussen 4 dagen en 2 weken voor de overeengekomen leveringsdatum

d ) Compensatie ten bedrage van 80% van de waarde van de bestelde diensten indien de schriftelijke annulering of vermindering minder dan 4 dagen voor de overeengekomen leveringsdatum is ontvangen.

e) Vergoeding ten belope van 90% van de waarde van de bestelde diensten indien de hond niet op de overeengekomen leveringsdatum wordt verzorgd zonder kennisgeving van de klant.

MET HONDENDAGVERZORGING / ZELFS PER UUR

(a) geen vergoeding indien de schriftelijke annulering of vermindering meer dan 24 uur voor de overeengekomen inleverdatum door ROSNA is ontvangen.

(b) Vergoeding ten bedrage van 90% van de waarde van de bestelde diensten indien de schriftelijke annulering of vermindering door ROSNA later dan 24 uur voor de overeengekomen leveringsdatum is ontvangen.

 De klant heeft het recht om te bewijzen dat de schade die ROSNA niet heeft veroorzaakt of minder was. Indien ROSNA de geannuleerde dienst anderszins in de overeengekomen periode aan derden kan leveren, wordt de vergoeding van de klant verminderd met het bedrag dat deze derden betalen voor de geannuleerde dienst, maar maximaal totdat de totale vergoeding niet meer van toepassing is.

 

§ 15 Bedrijfsruimten

De klant verbindt zich ertoe de bedrijfsruimten enkel te betreden in de semiopenbare ontvangstruimte. Alle honden dienen aan de lijn gehouden te worden bij het betreden van het terrein van de hondenschool en pension ROSNA. Toegang tot andere bedrijfsterreinen inclusief de open ruimtes is zonder toestemming of verzoek niet toegestaan en is op eigen risico. Het gebruik van de parkeerplaatsen is op eigen risico.


§ 16 Klantgegevens.

De klant gaat ermee akkoord dat de verzamelde persoonsgegevens en feitelijke gegevens worden vastgelegd in het klantenbestand. Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt voor professionele dierverzorging en worden niet doorgegeven aan derden. Het pension ROSNA behoudt zich het recht voor om tijdens de opvang foto's of video's te maken. De hondenbezitter van de te verzorgen hond gaat akkoord met publicatie van deze materialen door de kennel op de homepage en andere media.


§ 17 Recht van afwijzing

Het pension ROSNA heeft de bevoegdheid om verzoeken en bestellingen van welke aard dan ook te weigeren zonder opgaaf van redenen.

§ 18 slotbepalingen

 

 

De contracttaal is Duits. Mocht een bepaling van deze voorwaarden onwettig of ongeldig zijn of worden, dan blijven de overige voorwaarden van kracht. Het hondenpension ROSNA en de klant zullen de nietige bepaling vervangen door een effectieve die het beoogde juridische en economische resultaat van de overeenkomst tussen de contractpartners zo dicht mogelijk benadert. Een dergelijke bepaling wordt geacht te zijn overeengekomen.